pátek 26. července 2019

Tajemství Boha II.

Přišel jsem k bráně. Když jsem se podíval na černou bránu vlevo, srdce se mi zastavilo. Co bylo za ní? Kdo byl za ní? Pak jsem se podíval na bránu vpravo a roztřásl se. Kdo nebo co bylo za branou nebes? Vložil jsem svou zelenou kartu do otvoru jednoho z hracích automatů. Ozvalo se bzučení a na displeji se objevilydvě kostky. Zvedl jsem ruku, abych zatáhl za rukojeť.

"Ještě ne, ještě ne!! řekl jsem si. "Začal jsem usilovně přemýšlet. Chci si sednout a chvíli počkat. Chci si vzít čas. Tak jsem seděl na cestě a začal mluvit sám se sebou. "Ach, to je hrozné! Nikdy jsem nekouřil, nikdy jsem nepil, nikdy jsem nehrál hazardní hry, nikdy jsem neukradl peníze, nikdy jsem nikomu neublížil ... Samozřejmě byl jsem opatrný na své zdraví a staral jsem se o své peníze jako všichni ostatní. Nebyl jsem hloupý! Ale teď ... Mohl bych být se zloději, vrahy - politiky! - pro zbytek věčnosti. To je opravdu hrozné!"

A tak jsem tam seděl a mluvil jako blázen. Někdy jsem se podíval na rukojeť automatu, která na mě čekala, a roztřásl jsem se.

"No, je lepší být v nebi, i když je tam Jack Rozparovač. Lidé říkají, že nebe je krásné místo. Bože, drahý Bože, prosím, ať si vytáhnu bílou kartu!"

Modlil jsem se za bílou kartu a po chvíli jsem se cítil mnohem lépe, optimističtěji. Cítil jsem, že Bůh je na mé straně. Vstal jsem, šel ke stroji a rychle zatáhl za rukojeť. Kostky se začaly točit. Zavřel jsem oči; a pak otevře. První kostka se zastavila na čísle dvě. Moje srdce rychle bilo nadějí. Pak jsem vrhnul druhou kostkou. Číslo pět. Rozhostilo se ticho. Pak jako fotografie z kamery polaroid vyšla karta. Byla černá. Omdlel jsem.

Když jsem znovu otevřel oči, dlouho jsem seděl. Oči se mi zalily hořkými slzami. Půjdu do pekla!

"Věděl jsem to, věděl jsem to!" břečel jsem. "Vždycky jsem měl smůlu!"

Ale co jsem mohl udělat? Musel jsem vstoupit do dveří vlevo; musel jsem jít do pekla. Černou kartu jsem vložil do otvoru u brány. Když se začala otevírat, vycházela z ní zvláštní, aromatická vůně. Vešel jsem do dalšího velkého sálu s recepcí na opačném konci. Byla to dlouhá cesta. Stěny byly tvořeny černým kouřem a červenými plameny. Za stolem recepce seděla krásná mladá blondýnka. Věnovala mi sladký úsměv.

"Haló. Váš přijímací formulář, prosím?" řekla přátelským tónem.

Dal jsem jí formulář a ona napsala údaje do počítače.

"Proč vypadáte tak depresivně?" zeptala se svým sladkým úsměvem. "Jste šťastný muž."

Hořce jsem se zasmál. "Šťastný?"

"Tady máte klíč od pokoje," pokračovala. "Doufám, že se vám bude líbit pokoj 206. Najdete zde vše potřebné pro vaše pohodlí - nápoje, časopisy, oblečení na výměnu, láhev vína." K dispozici je čítárna, bazén, tenisové kurty a karetní stůl. Doufám, že se vám věčnost bude líbit."

Díval jsem se na ni, abych zjistil, jestli se mi za tím sladkým úsměvem nevysmívá.

"To je peklo, že?" zeptal jsem se sarkastickým hlasem.

"To je oficiální název, ano. Ale říkáme tomu znovu nabytý ráj. Předpokládám, že jste si myslel, že to bude hrozné místo, ale věci se hodně změnily. Udělali jsme to lépe. Vidíte."

"Kdo jsme?"

Ach, tady je tolik dobrých, laskavých lidí. Nemůžu si vzpomenout na všechna jejich jména. Nechte mě přemýšlet. No, je tu indický gentleman, pan Gándhi, a zdravotní sestřička jménem Florence Nightingaleová ..."

"Myslíte, že ti lidé jsou všichni tady - v pekle?"

"Ale už to není peklo. Vidíte, je to v kostkách."

"V kostkách? Ne, nevidím. Prosím vysvětlete mi to."

"No, dlouhou dobu hodně dobrých lidí si vytáhlo číslo větší než šest a dostali černou kartu, takže teď je více dobrých lidí než špatných lidí. To se samozřejmě nestává často; je to velmi neobvyklá věc a určitě se to opět změní. Pak dostaneme obvyklý průměr asi padesát dobrých, padesát špatných."

S úsměvem jsem řekl: "Bůh v kostkách švindloval - pro legraci nebo tak něco?"

Vypadala trochu šokovaně. "Ach ne! Jsem si jistá, že Bůh je čestný hráč. Stalo se to náhodou."

"Hm. Řekněme, že je to další z tajemství Boha? A mrkl jsem na ni. "A co Jack Rozparovač? Je tady?"

"Jack Rozparovač ..." Podívala se do svého souboru. "Ne, ten tady není. Musí být na druhé straně - v nebi."

Smál jsem se a smál. "A mají tam zlé časy?"

Recepční tiše řekla: "Mezi námi, slyšeli jsme, že mají v nebi spoustu problémů."

Znovu jsem se rozesmál a do očí mi vnikly slzy štěstí.

"Vítejte ve Znovunabytém ráji," řekla žena s velkým úsměvem. "Užívejte si pěknou věčnost!"

"Děkuji. Toto místo vypadá lépe než země ..."

V t chvíli se ozval Intercom a žena odpověděla.

"Tady recepce Tři. Mohu vám pomoci?" Když poslouchala, její výraz se změnil. Potemněla a ve tváři se jí zračila úzkost. "Aha, chápu. Děkuji, recepce Jedna." Ztichla.

"Něco je špatně?" zeptal jsem se.

"No, jak víte, situace na Zemi je v současné době velmi bouřlivá a přišlo mnoho nových lidí. Recepce Jedna říká, že velký dav je už u hracího automatu na kostky."

"Kdo jsou oni?" Měl jsem špatný pocit v žaludku.

"Příjem Jedna říká, že je to skupina teroristů, vrahů dětí, mafiánů, fotbalových chuligánů, drogových baronů ..."

"Stop - prosím, přestaňte!" zakřičel jsem.

"Můžeme jen doufat, že naše štěstí bude pokračovat," řekla. Její sladký úsměv zmizel. Dívala se na vchod s vyděšenýma očima.

Volal jsem: "Prosím, Bože, ať jdou všichni do nebe! Modlím se, modlím se ...!"

"Je mi líto, ale modlitba nepomůže. Vše záleží na kostkách."

"A to je tajemství Boha!" řekl jsem, smál jsem se a zároveň plakal.

Zatímco jsme čekali, ticho bylo dlouhé a hrozné.




- KONEC -


Doufám, že jste si užili čtení!


Zdroj:
Peter Foreman: Tajemství Boha
Přeložila: Mirijam

P.S. Omlouvám se. Nefungují mi korektně komentáře.

Žádné komentáře:

Okomentovat