pátek 10. května 2019

HAMBURSKÁ VEPŘOVÁ KÝTA

Tento recept jsem objevila v letošním kalendáři na 18. týden. Přemýšleli jsme, co budeme vařit. Tak jsem příteli nesměle nadhodila: "Troufl by sis?" "Není problém." A bylo rozhodnuto. Skočila jsem ještě do BILLY pro chybějící suroviny, to je párek, slaninu, smetanu, knedlík a docházela nám hořčice, tak jsem přikoupila i tu. Párky jsem zvolila javořické. V akci měli se sýrem za 8,90 Kč. V domnění, že se sýrem budou dražší, jsem nahlásila "bez sýru" a hned mně přiskočily 2,- Kč. Když jsou párky uloženy na druhé straně pultu, kam při nákupu oko nedohlédne, co se dá dělat. Za blbost nebo marketingový tah se platí.

Mohu říci, že nedělní oběd se příteli povedl. Sice v masu jsme měli pouze párky. Okurky a slanina byly nakrájeny v omáčce. Zvládl to bez dohušťování moukou, ale přesto měla omáčka požadovanou hustotu. Řídké omáčky nám nechutnají. Měli jsme kýtu bez kostí, ale v receptu od Maris byla použita plec.

Ještě nám zůstalo příteli do práce a mne na středu. Pondělí, úterý obědvám v práci. Příspěvek vkládám se zpožděním, ale přece. To víte, už mi to tak rychle nejde.

A jako vsuvku si dovolím jeden vtip:

"Po přechodu by to nešlo, babičko?" "I šlo, panáčku, šlo, ale už není ta chuť!" Smějící se

Přítel by dodal: "Oči by chtěly, ale …. už neslouží. Já potřebuji den, dva na regeneraci a doplnění studánky." Mrkající

Tady je recept:

Suroviny: 1 kg vepřové kýty, kyselé okurky, 1 párek, 3 mrkve, ½ celeru, petržel, malá cibule, nové koření, celý pepř, bobkový list, sůl, 100 g slaniny, smetana, citron, lžíce hladké mouky (obešli jsme se bez ní), 1 lžička hořčice, cukr, olej, máslo. Přidali jsme ještě jalovec.

Postup: Maso prošpikujeme nakrájenými okurkami, částí slaniny a párkem. V kastrolu rozehřejeme trochu oleje a lžíci másla, přidáme kostičky zbylé slaniny a necháme chvíli opékat. Přidáme nakrájenou zeleninu, cibuli a všechno koření a smažíme asi 5 minut. Vložíme maso a zprudka ze všech stran opečeme. Podlijeme vodou, přikryjeme a dusíme. (My jsme ho dali upéct do trouby. Dělalo se dlouho, něco přes hodinu, ale bylo měkkoučké.) Měkké maso vyjmeme, rozmícháme mouku v trošce studené vody (my jsme mouku vynechali, k zahuštění byla dostačující smetana), přilijeme k omáčce a provaříme. Nakonec zjemníme smetanou, dochutíme citronem, cukrem, a až nakonec můžeme přidat lžičku hořčice. Omáčku rozmixujeme. Maso nakrájíme na plátky a servírujeme s omáčkou a houskovým (nebo vícezrnným) knedlíkem.

Pochutnali jsme si. Není to úplně dietní: knedlík, smetana na vaření, ale pokud nedržíte přísnou dietu, můžete si občas dopřát. Odhodláte-li se k této hamburské vepřové kýtě, přeji dobrou chuť.


Foto přikládám z kalendáře. Když bych nafotila přítelovo jídlo, mohl by zpychnout. A to bych nerada. Stejně vaří dobře i tak. Sice ho málo chválím, jak říká, ale neumím moc dobře chválit (mimo dětí), ani se omlouvat. Mám smolíka a se mnou i vy, protože esteticky hamburská byla upravena tak jako na obrázku. Neměla chybu.

Žádné komentáře:

Okomentovat