pátek 13. září 2019

FAKJŮ PANE UČITELI

Nedávno jsem dostala doporučení od 14letého mladíka, abych se podívala na německou komedii Fakjů pane učiteli.



Mohu říci, že film mne nadchl. Pojednává o Zeki Müllerovi, který se vrátil z vězení a jde si pro zakopané ukradené peníze, které jsou zahrabány a uschovány pod školní tělocvičnou Göthova gymnázia. Aby se dostal ke své kořisti, musí se vydávat za suplujícího učitele. Gymnázium je sužováno finanční krizí. Přijímá Zeka, ale od tohoto okamžiku mu nastávají ještě větší problémy, protože zaměstnává nejbláznivějšího učitele všech dob, který ve skutečnosti učitelem není. V noci se Zeki snaží tajně prokopat ke své uloupené kořisti a během dne používá sice drastické, ale účinné metody, aby zkrotil neukázněné teenagery ve třídě 10. B. Jeho upjatá, korektní kolegyně, učitelka Lisi Schnabelstedtová, sice odsuzuje jeho neortodoxní pedagogické metody, ale nemůže si pomoct a do nového "kolegy" se zamiluje. Dokonce mu pomůže najít v sobě morálního člověka, který pod jejím vlivem vylepší svůj morální kredit, nejen k sobě a k Lisi, ale také ke studentům a celé společnosti.

Odepisovaná 10. B se dostane k maturitě a nejoblíbenějším učitelem v Göthově vzdělávacím institutu se stává pan učitel Zeki. Už se mi dlouho nestalo, že bych se smála nahlas během filmu, ale jsou tam takové gagy, že to se nedá.

Dávno jsem odrostla dětským střevíčkům, ale u filmu jsem se ohromně bavila. Dá se stáhnout i z Ulozto.cz.

Žádné komentáře:

Okomentovat