pondělí 8. dubna 2019

SVIŠTI

Na cvičišti svišti piští
a běhají až to sviští.
Jenom jeden pecivál
stojí vždycky opodál.

Jeho bratři, běžci známí,
lákají ho, běhej s námi.
Nelenoš furt za pecí,
tretry obuj, pojď přeci.

Jsem nemocen, bolí tělo,
tvoje tělo, to by chtělo
opustit svůj pelíšek,
už na tebe máme vztek.

Nebuď ve svém pelíšku,
pojď trénovat trošičku,
zavrtal se do peřiny,
nemám chutě na modřiny.

Láká ho liška, zajíc, ovečka,
dej s námi jenom čtyři kolečka.
Bude olympiáda, hry, běhy, skoky,
běháme už přece roky.

Šanci máme zvítězit.
Nechceš nám to překazit?
Já mám rád své brášky,
ale musím do lékárny
pro pilulky, prášky.

Ty jsi samá rýma, kašel,
takového lenocha, aby svět našel.
Místo abys běhal v lese, u řeky každý den,
chodíš do lékárny "nafasovat" léky jen.

Celou lékárnu si neseš domů,
prober se už u sta hromů.
Zvířátka se vztekají, zlobí,
svišť krčí rameny, no tak co by.

Olympiáda, soutěže, nominace,
jedeme - to bude štace.
Překonáme rekordy a získáme zlato,
zvířátka se těší - jdeme na to!

Rozloučit se přišel,
smutek v duši mám.
Já se po vás, kamarádi,
asi uvzdychám.

Kapesníčkem začal mávat,
slzičkami kropí zem,
v jeho hlavě rozkvet nápad
a měl hodně silný vjem.

Mašíruje podle trati
v hlavě hučí, vše jsem zhatil.
Dáreček přivézt by si přál,
vedle autobusu svižně rázoval.

Dva bratři se vyřítí,
pojedeme všichni tři.
Copak máte přeludy, můzy?
Závodit budeš, jasně, v chůzi.

Na stupni vítězů mu hymna hrála,
vlajka na stožáru ve větru vlála.
Slzičky po tváři se mu koulely,
vyhrál díky bratrům, že spolu drželi.



Na motiv Pohádek o zvířátkách zbásnila Mirijam

Žádné komentáře:

Okomentovat