neděle 21. dubna 2019

NEDOROZUMĚNÍ

Mám rozečtenu knihu Prázdné zrcadlo od indického mystika Osho. Je to vážná, spíše duchovně-fizolofická kniha, zaměřená na osobní rozvoj, ale tato rozprava se mi velmi líbila.

Dilly a Dally jsou náhodní sourozenci, dvojčata, žijící v malém městě blízko moře.

Dilly je ženatý a Dally je svobodný, ale vlastní malý veslový člun.

Jednoho dne Dillyho žena umře a o pár dní později se Dallyho člun potopí.

Dally jde o týden později po ulici a potká tam paní Godballovou, biskupovu ženu. Paní Godballová si splete Dallyho, veslaře, s Dillym, který právě ztratil ženu.

"Je mi té tvé ztráty tak líto!" říká paní Godballová.

"Ó, děkuji Vám!" odvětil Dally, veslař, "ale mě to není vůbec líto. Ona byla shnilá stará bárka již od počátku. Měla ohromnou škvíru na předku a velkou díru vzadu, která se zvětšovala pokaždé, když jsem ji použil. Smrděla rybinou a měla ve zvyku pořád propouštět vodu. Její spodek byl skutečně silně poškrábán a kdykoliv nastal vítr, nebylo bezpečné být v její blízkosti.

Poslední týden se tu potulovali tři chlápci a chtěli se rozveselit, tak jsem jim ji půjčil. Řekl jsem jim, ať si to s ní klidně rozdají, ale ti tři idioti se do ní zkusili dostat naráz ve stejnou dobu. Samozřejmě, že se rozpukla vejpůl. Nyní je pryč, a já z toho mám radost!"

Paní Godballová omdlela.

Zdroj:
Osho: Prázdné zrcadlo

Žádné komentáře:

Okomentovat