pátek 11. října 2019

SVĚT UVNITŘ MNE

Jsem v pohodě, v klidu a míru. Buďte klidní a tišší. Poslouchejte ticho uvnitř vás. Tak se snažím dostat do toho stavu, kdy se z ničeho neraduji, nad ničím netruchlím, ničemu se nesměju. Jen se přitrouble usmívám a mám soucit se vším tím hemžením, co probíhá mimo mne. Vidím, jak dcera prožívá těžké období, trápí se a tečou jí slzy, umírá blízký člověk, syn se raduje z úspěchů a vítězství, aby vzápětí spadl z kola, zlomil si jednu ruku, druhou naštípnul, někdo dělá nesmělé krůčky zpět do života, někdo stojí uprostřed křižovatky a neví, kam se dát, někdo se raduje, že se mu narodilo dítě, kamarádka se těší na svatbu.

A já nic. Jsem vyrovnaná. To prý je samsára. To je osvícení. Dosáhla jsem dokonalosti. Po své smrti budu zažívat nirvánu (nibbánu) konečnou realitu. To je definitivní tečka. Nevrátím se zpět. Takhle mi to naočkovali všichni velcí lidé Buddha, Ježíš, Osho, Shaolin, Kršna, Višna, Dalaljáma.

Klid, ticho. Nic se mnou nehne. Vidím utrpení a nic, vidím radost a nic. Nemám žádné pohnutí mysli, žádné emoce. Tohle jsem já?

Na to, abych zažívala barevný svět uvnitř mne, potřebuji pohyb. Žádnou zkamenělinu a napodobování někoho jiného. Každý člověk je originál a každý má svou vlastní hodnotu. Všichni mají své přednosti a nedostatky a také dělají chyby.

Chci žít. Proto se raduji, když mi při romantickém filmu stékají slzy, když pláču dojetím, že osud dvěma lidem nepřál a je jim souzeno se rozejít. Jak krásné, když pláče celá rodina a všichni si potají utírají slzy, za které se stydí, protože je to přece jen film.

Raduji se také, když Federer vyhraje svůj kdoví kolikátý turnaj, jsem celá zaražená, že nás opustil zpěvák Karel Gott. S hlubokým smutkem sleduji jeho medailon života, cítím s rodinou, zletilými i nezletilými dcerami. Deptá mne, když apolitickému Gottovi podsunují politické ambice. Jsem naštvaná, že fotbalisti se na hřišti plouží jako mátohy a trenér má tisíce výmluv, proč zase prohráli. Radostí plesám, když mě dítě obdaří úsměvem, když dostane dobrou známku ve škole. Prožívám jeho rozchod s první láskou, chci mu vlévat do žil novou energii. Nechci být mumie.

Chci mít uvnitř sebe pestrobarevný svět. S dobrem i zlem a chci ho prožívat. Ne, aby šel kolem mne.

Žádné komentáře:

Okomentovat