čtvrtek 9. ledna 2020

Ohlédnutí za vánocemi 2019





Na svých toulkách po vlastech českých jsem jenom o jeden den minula postavení vánočního stromku v Ivančicích a pódia a jesliček. Náměstí bylo v loňském roce zrenovováno, takže pódium a betlém našel své nové umístění. Byla vystavena pouze část Betléma. Nejspíš zvířata už by musela běhat po silnici nebo by překážela divákům ve sledování koncertů.




A na předvánoční trhy jsem se vypravila s učitelkami mateřských školek na předvánoční trhy do Bratislavy. Z návštěvy čokoládovny sice sešlo, ale nic nám nebránilo prohlédnout si hrad Děvín, Bratislavský hrad, historickou i moderní část Bratislavy a předvánoční trhy.



Na hradě Děvín měli zavřeno, ale když viděli skupinu zoufalých turistů, jak prahne po výstupu na hrad, nedalo jim to a umožnili nám prohlídku hradu bez průvodce za sníženou cenu 3 eur. No nekup to za tu cenu. Naskytl se nám nádherný výhled na Dunaj. V dáli se Dunaj stéká s Moravou.




A tady jsou malé trhy u Bratislavského hradu. Tady jsem chytla slinu, která mě držela po celý zájezd. Ochutnala jsem trhané bravčové mäso. Bylo vynikající a když se zapije medovinou, nemá to chybu.

V historické části Bratislavy mi to nedalo, abych asi 4 x nevyzkoušela medovinu, jestli je také tak dobrá. Pak jsem změnila nápojový lístek za pomerančový punč s rumem a včelovinu. Potřebovala jsem se zahřát. K večeru jsme si řekli, že by nebylo marné si dát kávu. V malé kavárničce na náměstí nám neochotný číšník podal jídelní lístek. Když jsme ho poprosili pouze o kávu, málem nás vyhodil. Jasně, tržby měl velké, když turisté neznalí cen v jeho kavárně k němu zabrousili. S kávou nám třískl o stůl. Vůbec se ani nenamáhal se správným servírováním. Navíc mi chyběla lžička. Nechtěla jsem si kazit náladu vyvoláváním konfliktu nebo zavoláním, ať mi lžíci přinese. Půjčila jsem si od známé a kávu zamíchala. Zato placení probíhalo jako v luxusních restauracích. Přinesl účet a zavřel do desek, kam se ukládají peníze a odešel. Po takové obsluze jsme neměli ani chuť dávat mu nějaké spropitné a už vůbec jsme si netroufli dát mu tam větší bankovku. Určitě by s ní zmizel a už by se neukázal. Takže jsme raději posbírali drobná eura. kamarád nakonec vyměkl a přidal mu 40 centů. I tak nás káva vyšla v přepočtu v průměru na 100,- Kč.





Poté známí dospěli k názoru, že bude lepší mne držet dále od vánočních trhů. Vnutili mne igelitový pytlík, prý kdyby se mi náhodou udělalo zle. Ani náhodou. Jedna známá se obávala o své místo, protože s námi jela i ředitelka jedné z mateřských škol a učitelky se musí chovat přístojně. Já jsem byla bezprizorní, ale v pohodě a svá.

Procházeli jsme se kolem Dunaje, obhlíželi lodě.

V jednom z luxusních obchodů jsme objevili tento nádherný vánoční stromeček. Před odjezdem jsme chtěli využít možnosti dojít si na toaletu. Zabrousili jsme do tohoto luxusního obchodu. Před námi dlouhá řada toalet. Vřítila jsem se do jedné z nich, igelitový pytlík stále v ruce. Odhodila jsem baťoh a očima sklouzla k zemi. Neomylně jsem ho postavila tam, kde měl někdo žaludeční potíže. Sklíčená vycházím a říkám: "Co se nepodařilo mně, podařilo se někomu jinému. Akorát já budu smrdět v autobusu jak tchoř. Nemáte někdo kapesník?" Čistily jsme baťoh a venku se mi známí smáli. Já s nimi. To se povedlo.

Podařilo se nečistotu odstranit a mráz a chlad udělal své. Nikdo nic nepoznal. Pro jistotu jsem měla ale baťoh pod sedadlem.

Návštěva předvánočních trhů se vydařila.



Poté, co nám alternativní provozovatel českých drah Regiojet, ohlásil na Štědrý den 65 minutové zpoždění, poskytl nám příležitost projít se v nevlídném počasí po vyškovském náměstí a pořídit si pár snímků radnice, vánočního stromku a betléma.


Detailní pohled na betlém a vyškovský vánoční stromek z jiného úhlu. Pěkná výzdoba.


Na Štědrý den vylidněné brněnské nám. Svobody. I ve stáncích měli zavřeno.


Mokré a osvětlené brněnské náměstí Svobody na Štědrý večer.



6. ledna. První den v práci. V nočních hodinách jsem se vracela z Bystrce. Ještě měli osvícený vánoční stromek a nad ním svítil měsíc. Tak aspoň do mobilu.


A povánoční Bystrc s vločkou a kostelíkem. Ve středu již bylo po výzdobě.

Nostalgicky jsem se ohlédla za loňskými vánocemi, vánočními stromky, trhy a výzdobou z různých měst. Tak zase příště. Vánoce byly zdařilé. Na Nový rok jsme si všichni přáli hodně zdraví a ono pořád nejde. Nevím, co jsem té viróze udělala, že se mne tak drží. I tak doufám v lepší zítřky!!!

Žádné komentáře:

Okomentovat