úterý 19. listopadu 2019

SLAVNÉ SVĚTOVÉ MUZIKÁLY

V sobotu jsme s kamarádkou po dlouhé době vyrazily trochu za kulturou. Obě jsme přijely tak nějak na čas, protože asi 200 metrů před kulturním domem byla automobilová nehoda. Byli tam hasiči a záchranka, dvě auta v sobě, jedno na střeše, ale zdálo se, že nikomu se nic nestalo, protože řidiči a spolujezdci postávali opodál. Diváci to pravděpodobně nebyli, protože tam není moc dobře, jak se dostat. Spěchali, až dospěchali.

Přijela jsem před představením hodinu a půl z mého rodného města, kde jsem předávala a upravovala byt k pronájmu. Přítel tapetoval, já natírala futra dveří a čistila sporák. Z bytu mi odešla podnájemnice s přítelem a dvěma dětmi, dvěma kočkami, dvěma kobrami a několika pavouky. Vypadá to, že číslo dva je její oblíbené číslo. Snad teď budu mít podnájemníky, kteří nebudou tak s hygienou na štíru, nezdemolují všechno a nebudou narušovat sousedský klid.

Zpět k muzikálu. Slavné světové muzikály představila Musica Festiva di Praga. V sopránu zpívala Ladislava Šťastná, Pavel Kloub hrál na kytaru, Eva Schwanová na příčnou flétnu a Šárka Trávníčková na housle. Na programu byly skladby Tonight, z muzikálu West Side Story; Memory z muzikálu Cats, Speak softly Love z filmu Kmotr, Time for Us z Romea a Julie, Angélique z filmu Angelika, Markýza Andělů, Anonimo Veneziano z filmu benátský anonym, Moon River z filmu Snídaně u Tiffaniho, Our here on my own z filmu Cesta za slávou, I Dreamed a Dream z muzikálu Bídníci, zpracováno na motivy románu Viktora Huga; 13 jours en France (z filmu o olympijských hrách v Grenoblu), velmi známá skladba Chtěla bych tančit jen, z muzikálu My Fair Lady; moje oblíbená Hallelujah od Leonarda Cohena; Manhá Carnaval z Black Orpheusa, píseň z muzikálu La La Land; poté I'm singing in the Rain (Zpívání v dešti) a závěrem Tři oříšky pro Popelku z naší pohádky Popelka.

Účinkující představili písně a přidali nějaké podrobnosti ze zákulisí při vzniku těchto skladeb. Moc se nám to líbilo, navíc jsme dostaly lístky do první řady, takže jsme měli soubor z oka do oka. Trochu jsem se bála kombinace housle, flétna, kytara, která mi tam nějak neseděla, ale vyšlo to úplně perfektně. I ozvučení měli bezvadně seřízené, takže nástroje nepřeřvávaly zpěvačku.

Poté jsme si řekly, že noc je ještě mladá a zapadly jsme do blízké restaurace. Kamarádka je na práškách. Chytla nějakého koka a to nebyla na Ipáku!!! Takže zpočátku dělala fóry, že alkohol nemůže, objednala si půl litr vody s citronem. Daly jsme si bramboráčky s uzeným a cibulkou, já k tomu řezané pivo. Básnila jsem o Aperolu, kdybych věděla, že ho mají, tak bych si ho určitě dala. Kamarádka vyměkla a objednala si Aperol. Řekla jsem si, když ona nemůže a já ano, tak ji v tom nenechám samotnou. Povídaly jsme až do nočních hodin, pak šly na rozjezdy s tím, že si to musíme v brzké době ještě do vánoc zopakovat.

Žádné komentáře:

Okomentovat