úterý 14. dubna 2020

Výstava Czech Press Photo 2020

A tady mám něco pro znalce Kuby. V únoru 2020 jsem se zúčastnila výstavy Czech Press Photo, která poprvé za 25 let svého fungování zavítala i do Brna. Přítel jako velký fanda do fotografování mě přiměl, abych šla na výstavu s ním.

Vím, že Pavel má z dovolené na Kubě, uskutečněné koncem roku 2019 fantastické snímky, tak jsem neodolala a zachytila jsem do mobilu fotografie Pavla Nasadila z vykuřování z Kuby. Vzhledem k tomu, že jsem u Tlustjocha podobný snímek neviděla, zveřejňuji ho spolu s informacemi o této činnosti. Vůbec jsem nevěděla, že se něco takového provádí. Třeba by k tomu mohl něco dodat.

FUMIGATION, KUBA 2019

Na Kubě je vykuřování celonárodní kampaní proti komárům Aedes aegypti. Mezi nemoci prokazatelně přenášené tímto komárem patří virus zika a horečka dengue. Kampaň je projektem ministerstva zdravotnictví a probíhá v období dešťů, případně nárazově, pokud se objeví nějaký případ onemocnění. Masivní akce se s různou intenzitou koná ve všech městech. Jedno má ale pro všechny Kubánce společné - když dorazí, je povinná. Byty, obchody, restaurace, nemocnice, banky i sklady musejí projít vykouřením. Účinnost kouře na komáry je diskutabilní, stejně tak vliv zplodin z motoru na lidské zdraví.





Na Kubě vykuřování celonárodní kampaní proti komárům Aedes aegypti, přenášejícím virus zika a horečku dengue. Kampaň probíhá v období dešťů a je povinná pro všechny Kubánce. Eduardovi je 64 a je vykuřovačem již mnoho let. Jeho příjem činí v přepočtu méně než 20 eur měsíčně. Eduardo při vykuřování truhlářské dílny v ulici Cale Muralla ve staré Havaně v červenci roku 2019. Po vykouření, které trvá pár minut, je potřeba prostor na 50 minut zavřít a opustit.




Jose si zaznamenává adresu domu před vykouřením. Pracovní směna je od 9 do 11 h a od 14 do 16 h. Za jednu směnu lze vykouřit až 50 domácností. Každá domácnost má svoji registrační kartu, výjimky se týkají jen starších lidí s kardiovaskulárními chorobami. Santiago de Cuba, červenec 2019.

Žádné komentáře:

Okomentovat