neděle 19. dubna 2020

ESO V RUKÁVU

Začnu vtipem od Izera.

Lidožrouti chytnou Američana, Rusáka a Čecha. Přijde šaman a říká: "Tady máte každý dvě křišťálové koule, když mně s nimi předvedete něco, co jsem v životě neviděl, tak vás pustíme. Dá jim na to každému týden. Po týdnu přijdou do toho slaměného domečku a tam sedí ten Rusák, zkřížené nohy, ruce dole a koule kolem něj lítají a šaman říká: "Tohle dělám každý den, když se jdu modlit." "Sežrat, odchod." Přijdou k Američanovi. Ten tam sedí a píská si americkou hymnu a ty koule do rytmu americké hymny se pohybují ve vzduchu. A on říká: "To je pro mne jako rozcvička. Slabý. Sežrat." Jde k tomu Čechovi, vyleze ven a říká: "To jsem v životě neviděl, ty vole. To jsem v životě neviděl. Ten idiot za týden jednu ztratil a jednu rozbil."

Ale zpět k tématu.

Na partičce pokeru sedí Američan, Evropan, Číňan a jeden maličký, téměř ho není vidět za stolem. Zastupuje korunu. Jakoukoliv korunu.

Donald Trump se chvástá: "Jsme největší, nejsilnější a nejvlivnější na světě," bije se v prsa. "Jsme největší a nejbohatší velmoc světa. My s těmi teroristy zatočíme. Nám nikdo nebude říkat, co máme dělat. Postavíme pro Mexičany zeď. Náš business se rozvíjí, naše ekonomika má stoupající tendenci. Dokladují to čísla na newyorské burze.

Merkelová mu sekunduje: "Jsme nejsilnější evropskou zemí. Můžeme přijmout uprchlíků, kolik chceme. To my určujeme pravidla Evropské Unie. Když brexit, tak brexit. Dáme to těm Angličanům pocítit. Jenom tak neodejdou."

Bezejmenný Číňan se přidává: "My hájíme zájmy naší komunistické strany. Jdeme ve stopách Mao Ce-tunga. Žádná práva, žádná demokracie. Makat se bude. Jsme nejlevnější síla na světě. Naše zboží a výrobky od nás odebírá celý svět. Naše ekonomika stoupá strmě vzhůru. Patříme k asijským tygrům. Na nás nikdo nemá."

A maličký titěrný, čtvrtý do party, hájící koruny a zaměstnávající pomazané hlavy celého světa nesměle prohlásí: "Já se tak nevychloubám, že jsem nejmocnější, nejbohatší, že vládnu celému světu, že poručím větru, dešti, že jsem, jak prohlašuje každá lidská bytost, nejdokonalejší a nejmoudřejší na této planetě."

A vytáhne eso z rukávu: KORONAVIR. "Jsou nás biliony a chceme žít. Také máme právo na život. Hledáme svého hostitele."

Nepodceňujme nebezpečí malých, dělejme to podstatné a přehodnoťme svou dokonalost. A přeji nám všem, aby to byl člověk, kdo poslední vytáhne eso z rukávu a zvolá: "Vracíme se k normálnímu životu bez velkých ztrát na životech."


Žádné komentáře:

Okomentovat