pátek 15. února 2019

Noemova archa

NOEMOVA ARCHA

Řekl Bůh Noemu: "Rozhodl jsem se skoncovat se vším tvorstvem,
neboť země je plná lidského násilí. Udělej si pevnou loď
z pryskyřičného dřeva. Já sešlu potopu, zničím všechno,
co je na nebi, na zemi i pod zemí, zničím všechno,
v čem je duch života. S tebou však učiním smlouvu.
Vezmi s sebou své syny, ženu i ženy tvých synů. Ze všeho tvorstva
vezmi na loď vždy po páru, aby se zachovali při životě.
Gn, 6;13,14,17-20


Jaká si vzít poučení z Noemovy archy?

  1. Nesmíš propásnout svou loď!
  2. Pamatuj, že jsme všichni na jedné lodi!
  3. Plánuj věci hodně dopředu! Noe stavěl archu ve chvíli, kdy ještě nepršelo.
  4. Udržuj se pořád v kondici! Může ti být sto a najednou se před tebou objeví výzva, abys udělal něco opravdu velkého.
  5. Nedej na kritiky! Prostě pokračuje v práci, kterou je třeba udělat.
  6. Když stavíš svou budoucnost, měj na sebe vysoké nároky.
  7. Pro jistotu cestuj vždycky ve dvou.
  8. Rychlost neznamená vždycky výhodu. V arše byli šneci i gepardi.
  9. Pokud jsi ve stresu, nech se chvíli unášet.
  10. Pamatuj: Archu postavili amatéři. Titanik odborníci!
  11. Nedělej si starosti kvůli bouři! Když cestuješ s Bohem, čeká na tebe duha.

A vtípek navíc.

"Miluješ mě?" ptá se Eva Adama. "Máš mě opravdu rád?"
Adam jí suše odpoví: "A mám snad na výběr?"

Výňatek z knihy: Humor v Bibli, autor Andreas Martin

Knížka je vtipně zpracována a doplněna pěknými obrázky. Mohla by se vám líbit. Je to soubor vtipů z církevního prostředí. Představuji si, že kněži, faráři a ostatní duchovní jsou svým způsobem suchaři, ale vydání této knihy mě přesvědčilo, že tomu tak nemusí být.

Žádné komentáře:

Okomentovat