úterý 25. února 2020

DESATERO

Desatero Božích přikázání je zákon. Zákon deseti pravidel pro život. Nemusíme být věřící, abychom tato morální pravidla ctili. Pro ateisty možná mimo prvního pravidla: V jednoho Boha věřiti budeš.

Lidé je často umí odříkat, aniž by se jich obsahově nějak dotkla. Stejně jako se naučíme ve škole básničku. Ani věřící lidé nebyli schopni se jimi řídit. Nejspíš proto bylo vytvořeno právo. Navíc desatero Božích přikázání se vyskytuje ve Starém zákoně. Ani těchto základních přikázání nebylo schopno nás odvést od hříchu. Na světlo světa přišel tedy Nový zákon - víra v Ježíše Krista. Teprve jeho smrtí jsme oproštěni, vykoupeni ze hříchu - desatero Božích přikázání, i když bychom je dodržovali, nepomáhá.


Já mám svoji vlastní víru. Moje víra je především moje svědomí. Mám nějaké morální zásady. Otázka je, jestli je vždy dodržuji. Co je morální pro mne, nemusí být morální pro druhého. Každý uznáváme a máme své vlastní hodnoty.

Člověk, nad kterým by nevládl zákon, nebo by neuznával nějakou vyšší moc, by byl na úrovni zvířat. Byl by schopen zabíjet i tvory svého druhu bez příčiny, i z jakékoliv příčiny. Dovedete si představit, že by člověk na této planetě měl neomezenou moc?

Na nějaké poskvrnění hříchem od narození nevěřím. Čeho se dopustili Adam a Eva v Ráji a další účastníci vzpoury proti Bohu, tj. Bůh, had, Satan i tak je předmětem polemiky.

Pro mne slovo hřích, spasení, pravda, zachránce, duch svatý nemají jednoznačný význam a jsou předmětem diskuse.

Já znám křesťanství, ale více jsem ovlivněna východním náboženstvím, buddhismem. Uč se milovat sebe sama, pak teprve můžeš mít ráda ostatní lidi, konej dobro, služ dobru, měj soucit, nesuď, nekritizuj, nad nikoho se nepovyšuj, nenech sebou manipulovat, neživ v sobě nenávist, nauč se zacházet s bohatstvím.
V každém je vesmír, nekonečno, jdi za světlem, podřiď rozum srdci, ptej se svého srdce, poslouchej skrz svou lásku.

Věřím v reinkarnaci. Nic na tomto světě se neztratí, jen změní svou formu. Karma je život věčný. Já - vy jste jméno věčnosti. Ve vás je království boží. Opatrujte je (se).

Sloužit dobru se dá i bez desatera. Pravidla pro šťastný život jsou ve vás. Mým (vaším) soudcem je mé (vaše) srdce a svědomí.

Pro Lucii Bílou znamená desatero tato pravidla pro život:

Žádné komentáře:

Okomentovat